Kaludžerski vodopad (Rsovci)

Wednesday, August 12, 2020

Vodopad se nalazi nadomak sela Rsovci, Stara planina. Pođete putem iz Pirota ka selu Dojkinci ili pak Slavinja i na nekih 20 km dolazite do sela Rsovci. parkirate se u centru sela gde počinje obeležena staza za Kaludžerski vodopad i pećinu.

Kaludžerski vodopad-bez vode

Vodopad je jako blizu sela, na nekih 40 minuta laganog hoda od centra Rsovaca.
Do vodopada se dolazi kolskim putem, prolazite pored seoskog groblja, gde možete videti stablo Crnog bora pod zašttom Države. Prateci markiranu stazu za Pećinu Vladikine ploče koju možete videti na fotografiji, nakon nekih 20 minuta hoda kolskim putem, put nastavlja kroz livadu da bi na kraju stigli do potoka gde treba ići levo, dok put nastavlja pravo ka pećini Vladikine ploče.

Pećina Vladikine ploče

Staza do samog vodopada nije obelezena ali postoji jasna strelica koja vas navodi da idete uzvodno uz otok. Postoji i druga opcija koja se vidi na slici, koja je lakša ukoliko idete sa nekim ko ne voli avanture (provlačenje kroz granje, podanje po vodi i blatu :)), a to je krenete od potoka par desetina metara uzbrdo i skrenete levo na slici ispod- pratite staziku koja je utabana i ne skrećete nigde, posle 700 metara ulazite u šumu i pratite opet stazu pored reke uzvodno i stižete za 10 min. do vodopada.

Staza uz potok

Ovde skrenete u levo

Na našu veliku žalost ovoga puta vodopad je  bez vode.

Vodopad karakteriše izrazito plava boja vode i bigrena kada. Ceo potez nizvodno ima par "kada" zbog konfiguracije terena i same zemlje. Visina vodopada je nekih 5 metara.

Ukoliko niste, ono što još treba videti u ovom selu jeste Crkva Sv Petra i Pavla koja ima fresku jedinstcenu u Svetu - Ćelavi Isus.